java - Reisverslag uit Java, Georgië van jop en patricia - WaarBenJij.nu java - Reisverslag uit Java, Georgië van jop en patricia - WaarBenJij.nu

java

Blijf op de hoogte en volg jop en patricia

16 Mei 2015 | Georgië, Java

We zitten alweer vanaf maandag op java, gelukkig zijn de wegen hier beter als op sumatra maar wel heel erg druk maar aan al dat getoeter raak je ook gewent.
we hebben al veel gezien hier: we zijn bij de haven geweest waar alles met het handje geladen wordt, daarna een stop bij het oude huis van de grouveneur uit de VOC tijd, daarna doorgereden naar momument van de vrijheid super hoog en met mooie diorama onderin wat het hele verhaal verteld over de geschiedenis.
woensdag van jakarta via bandung naar bogur gereden, in bogor bij een werkplaats/atelier waar ze wajang poppen maken, echt super mooi. Wordt van speciaal hout gemaakt genaamd aristona, is zacht hout en afkomstig van hier. Hier natuurlijk een mooi souvenier aan overgehouden na wat af te dingen haha.natuurlijk hebben we inmiddels heel veel rijst velden en thee plantages gezien en zijn we in thee fabriek geweest, heel mooi om te zien allemaal.
vandaag naar de borobudur geweest ( een van de grootste boeddhistische tempel van de wereld ) heel indrukwekkend.
daarna door naar de prambanan, ook een tempel complex.
morgen gaan we fietsen, ja jullie lezen het goed! Haha dus daarover volgende keer meer.

• 16 Mei 2015 - 16:34

Truus:

Mooie pupkes ben benieuwd

• 16 Mei 2015 - 16:56

Yvonne:

Oké dus morgen fietsen, met een gids?...dat horen wij tzt wel weer!
    Ik ben heel erg benieuwd hoedat jullie dat gaan beleven!
    Fiets ze!!...morgen!

• 16 Mei 2015 - 22:10

Anke:

Hey lieverds. Heeel veel plezier morgen. . Maak er weer een topdag van!! Kus van ons hier xxxx

• 19 Mei 2015 - 22:21

Alie Van Geijn:

leuk jullie reisverslag te lezen.
    dit is echt een belevenis, dit vergeet je nooit meer.

Verslag uit: Georgië, Java

rondreis indonesie

29 daagse rondreis

22 Mei 2015

fietsen, bromo, schildpadden en dolfijnen

16 Mei 2015

Lange dagen

04 Mei 2015

daar zijn we dan!
jop en patricia

Wij zijn neef en nicht van elkaar. We hebben een hele goede band samen. We wisten eigenlijk niet van elkaar dat we een grote reis wouden maken. 1 januari 2014 belde Patricia mij op om me goed nieuw jaar te wensen en de voornemens en plannen voor het nieuwe jaar kwamen ook ter sprake. Patries zei ja ik wil eigenlijk wel een grote reis maken en toen zei ik, nou dat is toevallig ik ook en ik wou altijd al een keer naar Indonesië en we waren het snel met elkaar eens. Dus van het een kwam het ander en zijn we gaan rond kijken en informatie gaan verzamelen. In een jaar zijn er wel wat dingen veranderd, we hebben nu allebei een relatie. Dat maakt het wel stukje lastiger om te gaan, maar we gaan het toch doen. Dit is 1x en dan waarschijnlijk nooit meer. Het is heel fijn dat onze geliefde achter ons staan en ons steunen in onze beslissing om de reis te maken. Onze lieve dank daarvoor. Nu zijn we een dik jaar verder en gaan we onze droomreis maken.

Actief sinds 21 April 2015