wauw wauw wauw - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van jop en patricia - WaarBenJij.nu wauw wauw wauw - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van jop en patricia - WaarBenJij.nu

wauw wauw wauw

Door: patricia en jop

Blijf op de hoogte en volg jop en patricia

12 Mei 2015 | Indonesië, Samosir

Zo het heeft even op zich laten wachten ivm internet maar we zijn er weer.
we zijn inmiddels van samosir eiland terug gegaan naar het vaste land van sumatra. Na een lange reisdag zijn we in brastagi aangekomen voor een overnachting om door te gaan naar tangkahan voor ons avontuur met de olifanten. Nou we kunnen jullie vertellen dat was een gewellig mooi avontuur, het begon al in ons verblijf, letterlijk een hutje van hout, zonder warm water echt geweldig. In de eerste nacht dat we daar sliepen is er dus gewoon een banaan uit ons hutje gejat door een of ander beest en de andere banaan was aangevreten. Na het ontbijt zijn we naar de olifanten gegaan voor een wasbeurt en een ritje op de rug.
ze werden eerst naast elkaar gezet op een plek waar de rangers letterlijk de poep uit de kont haalde voor ze gewassen werden.
toen kon de wasbeurt beginnen, eerst de ene kant torn natuurlijk de andere, torn gaven ze ons een douch beurt en liepen we terug naar de voederplaats waar ze bananen kregen en waar de zadels erop werden gedaan, na toch van uurtje weer terug. Was echt super cool!
Toen maar gelijk even relaxen met tubbing, lekker op bandje dobberen over de rivier, lunch onderweg en bij terug komst lekker even nagenoten.
De volgende dag gingen we al weer op pad naar bukit lawang voor het oerang-oetang avontuur. Hier een mooie kamer met open douche ook met koud water maar zo gaaf!
de jungle in was zwaar veel klimmen en erg vochtig dus ik ben er uiteindelijk mee gestopt, me hoofd begon te bonzen en voelde me beetje slapjes, dus dit avontuur gaat jop jullie vertellen.

Het was een erg mooie tocht maar inderdaad wel pittig, maar ik moest en zou urang oetangs zien. Na 2u klimmen en klauteren kwamen we onder aan de berg aan van de voederplaats daar stond al een groepje mensen bij een urang oetang die in de boom hing.
wauw wat een geweldige beetsen zeg, boven in een boom hing er nog 1 maar die durfte niet zo goed naar beneden te komen want was beetje bang voor het mannetje wat beneden zat zoals de gids vertelde.
we zijn naar boven gegaan naar de voederplaats daar kwam ze zo dichtbij en aten ze uit mijn hand echt zooooo gaaf om mee te maken. Ze zijn echt zo sterk ze trekken je hele hand mee als je ze iets te eten geeft. Het is eigenlijk niet te omschrijven hoe gaaf het was. Het zijn zulke mooie en slimme beesten en hoe ze dan heen en weer slingeren in de bomen zoo mooi. Heb er denk ik een half uurtje bij gezeten en toen kwamen er meer mensen en toen vond ik het mooi geweest en zijn we terug gegaan naar onz hotel. Onderweg kwamen we nog een stel plaatstelijke toeristen tegen en die wouden met me op de foto waarom geen idee. Vast omdat ik er anders uit zie dan hun. Op de weg terug nog een stel andere apen gezien die hun Thomas noemen of funky monkey omdat ze een grote kuif op hun kop hebben.
aangekomen in het hotel meteen gaan douche want was helemaal doorweekt van het zweet.
ben zo blij dat ik de trekking gedaan heb, ik heb gewoon urang oetangs in het wild gezien, kunnen niet veel mensen zeggen dit pakken ze me nooit meer af.
nou jullie hebben denk ik wel genoeg gelezen, we hopen weer snel een volgende update te maken
Groet ons, vanuit Indonesië

  • 12 Mei 2015 - 11:43

    Anke:

    Klinkt allemaal heeeeel gaaf mensen.. moeilijk voor te stellen allemaal.. Super tof dat we het zo kunnen volgen.. en ik snap wel waarom ze met jou op de foto wilde Jop ;-) zoon knappe verschijning zien ze vast niet vaak!

  • 12 Mei 2015 - 14:08

    Yvonne:

    Een mooi verhaal jongenlui!
    Olifanten en Apen ...Ja idd dit pakken ze jullie niet meer af!

  • 12 Mei 2015 - 19:55

    Marloes:

    Dat kun je wel zeggen: WAUW! Mega gaaf en leuke foto´s!

    Kan het niet vaak genoeg zeggen: blijf genieten!

  • 13 Mei 2015 - 13:17

    Rieske:

    Wat een mooi avontuur beleven jullie toch....

  • 16 Mei 2015 - 16:31

    Truus:

    Hallo jonge lui,
    Wat geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen, geniet ervan nog lekker twee weken te gaan.
    Gr. Truus en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Samosir

rondreis indonesie

29 daagse rondreis

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2015

fietsen, bromo, schildpadden en dolfijnen

16 Mei 2015

java

12 Mei 2015

wauw wauw wauw

06 Mei 2015

Lange dagen

04 Mei 2015

daar zijn we dan!
jop en patricia

Wij zijn neef en nicht van elkaar. We hebben een hele goede band samen. We wisten eigenlijk niet van elkaar dat we een grote reis wouden maken. 1 januari 2014 belde Patricia mij op om me goed nieuw jaar te wensen en de voornemens en plannen voor het nieuwe jaar kwamen ook ter sprake. Patries zei ja ik wil eigenlijk wel een grote reis maken en toen zei ik, nou dat is toevallig ik ook en ik wou altijd al een keer naar Indonesië en we waren het snel met elkaar eens. Dus van het een kwam het ander en zijn we gaan rond kijken en informatie gaan verzamelen. In een jaar zijn er wel wat dingen veranderd, we hebben nu allebei een relatie. Dat maakt het wel stukje lastiger om te gaan, maar we gaan het toch doen. Dit is 1x en dan waarschijnlijk nooit meer. Het is heel fijn dat onze geliefde achter ons staan en ons steunen in onze beslissing om de reis te maken. Onze lieve dank daarvoor. Nu zijn we een dik jaar verder en gaan we onze droomreis maken.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 4495

Voorgaande reizen:

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

rondreis indonesie

Landen bezocht: