Lange dagen - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van jop en patricia - WaarBenJij.nu Lange dagen - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van jop en patricia - WaarBenJij.nu

Lange dagen

Door: Jop

Blijf op de hoogte en volg jop en patricia

06 Mei 2015 | Indonesië, Samosir

Gister een hele lange reis dag gehad..
Eerst hebben we een city Tour door Medan gedaan.
Chinese tempel gezien, een grote moskee bezocht en het paleis van de sultan allemaal erg indruk wekkend.
Daarna zijn we richting Samosir gereden een erg lange rit van 6u en daarna nog een uur met de veerpont om op Samosir eiland te komen.
Onderweg palmolie en rubberplantage gezien.
Ik had het helemaal gehad, de omgeving is erg mooi maar na 2u heb je het wel gezien, we waren erg moe en het verkeer is een chaos je kijkt toch ongemerkt mee met de weg en het verkeer.
Door die lange reis ga je toch aan thuis denken en dat waren lastige momenten voor ons beide.
Gelukkig hebben we hier WiFi dus hebben we bij aankomst meteen geskyped en ge-apps met het thuis front dat was erg fijn.

Na voor mij een onrustig nachte zaten we om 8u aan het ontbijt en om half 9 vertrokken we voor een korte Tour over het eiland.
We hebben het dorp van king cannibale bezocht, een batak (een oud Indonesiës volk) dorpje bezocht en een traditionele dans gezien, daarna zijn we nog naar de graftombe van de king bezocht. Na die bezichtigingen zijn we lekker terug gegaan naar ons hotel waar we aan het zwembad gelegen hebben en natuurlijk weer met onze geliefde gesproken ☺️.
We zijn net terug van een lekker diner in een klein restaurantje tegen over ons hotel. We waren de enige 2 klanten, we werden volledig in de watten gelegd heel veel eten en ze hebben voor ons muziek gemaakt, erg leuk om mee te maken. Voor Patricia hebben ze zelfs een persoonlijk liedje gespeeld.
Nu weer in het hotel, morgen om half 9 ontbijten en om 9u weer de auto in om vervolgens richting brastagi te gaan, weer een lange auto rit van 5 à 6 uur. Het is maar 150 km maar wel z'n lange rit dat komt door de wegen die zijn erg slecht en soms ook erg druk.
Zo nu is het wel weer mooi geweest, de foto's volgen nog.
Tot het volgende bericht

• 06 Mei 2015 - 15:44

Rieske:

Hoi hoi,

Dat zijn idd hele lange dagen.
    En dan ook nog eens heel veel zien.
    Maak maar veel foto's om al die indrukken op te slaan.
    Wel fijn dat jullie veel Wi-Fi hebben.
    Contact met jullie schatjes is ook heel belangrijk.
    Fijne reis nog en tot het volgende verslag.

Groetjes Rieske

• 06 Mei 2015 - 15:52

Yvonne :

Hallo Jongelui..mooi dat jullie aan het bijkomen zijn van de reis cq cultuurschok!
    Prachtige foto's zijn al onze huiskamer binnen gekomen van de omgeving
    ..volgepropte brommertjes..apen..jullie ontbijt uitzicht...luierend aan het zwembad!
    Adembenemend mooi allemaal!
    Dat heet vakantie!
    Morgen, ondanks de lange reis over een hobbelweg, toch een mooie reis gewenst!
    Wie weet kom je nog wat spectaculairs tegen?!
    We horen het wel weer!
    Lieve groet van ons Ben en Yvonne

• 06 Mei 2015 - 16:48

Marloes:

Hoi!

Al veel te zien zo te lezen! Hopelijk gaan de lange reisdagen een klein beetje wennen.
    Voor ons onvoorstelbaar dat verkeer denk ik, en wij maar klagen hier in de file... :-)

Veel plezier nog met hopelijk veel meer fantastische indrukken!

Groetjes Marloes

• 06 Mei 2015 - 19:51

Frans:

zo fijn wat jullie daar mee maken......en gelukkig is er een thuis...en contact! genieten jullie...we love you

• 06 Mei 2015 - 21:34

Willy :

Druk aan jullie hoofd denk ik zo te lezen ! Maar het zal zeker een hele mooie herinnering worden ! En ook lachen achteraf ! Van hè Jop patricia weet je nog van dit of dat ! Wat was dat mooi ! Of wat was dat een avontuur ! En of wat was dat eng ! Veel liefs van willy xxxxx

Verslag uit: Indonesië, Samosir

rondreis indonesie

29 daagse rondreis

22 Mei 2015

fietsen, bromo, schildpadden en dolfijnen

16 Mei 2015

Lange dagen

04 Mei 2015

daar zijn we dan!
jop en patricia

Wij zijn neef en nicht van elkaar. We hebben een hele goede band samen. We wisten eigenlijk niet van elkaar dat we een grote reis wouden maken. 1 januari 2014 belde Patricia mij op om me goed nieuw jaar te wensen en de voornemens en plannen voor het nieuwe jaar kwamen ook ter sprake. Patries zei ja ik wil eigenlijk wel een grote reis maken en toen zei ik, nou dat is toevallig ik ook en ik wou altijd al een keer naar Indonesië en we waren het snel met elkaar eens. Dus van het een kwam het ander en zijn we gaan rond kijken en informatie gaan verzamelen. In een jaar zijn er wel wat dingen veranderd, we hebben nu allebei een relatie. Dat maakt het wel stukje lastiger om te gaan, maar we gaan het toch doen. Dit is 1x en dan waarschijnlijk nooit meer. Het is heel fijn dat onze geliefde achter ons staan en ons steunen in onze beslissing om de reis te maken. Onze lieve dank daarvoor. Nu zijn we een dik jaar verder en gaan we onze droomreis maken.

Actief sinds 21 April 2015