Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Tiel, Nederland van jop en patricia - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Tiel, Nederland van jop en patricia - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Jop

Blijf op de hoogte en volg jop en patricia

25 April 2015 | Nederland, Tiel

Ik zal ten eerste even een kleine inleiding geven wat we gaan doen in Indonesië.
Het is vooral een cultureel avontuur wat we gaan doen en veel gaan zien van Indonesië in een redelijk korte tijd, als je nagaat hoe groot Indonesië is.
We gaan in 28 dagen 4 eilanden af.
- Sumatra (Het eiland van de jungle)
- Java (Het dicht bevolkte eiland van Indonesië)
- Bali (Het eiland van de tempels)
- Lombok ( Het bounty eiland)

Het aftellen is begonnen.
Het is nog maar een kort werk weekje voor ons, ik hoef nog maar 3 dagen te werken en Patricia ook. Die moet wel vandaag nog werken, dus vandaar dat ik het eerste reisverslag maak.
Dit is voor ons de eerste keer dat we z'n grote reis gaan maken en dan moeten we ook nog is zolang zonder onze 2 geliefde. Dat is best lastig kan ik je vertellen.

Het gaat nu echt snel. We hebben alle reisdocumenten binnen, ook de tickets en vliegtijden.
Volgende week zondag (3 mei) vliegen we om 16:45u heen (Wie ons uit wil komen zwaaien is welkom ;) ). We zullen dan om 11:50 (de volgende dag) plaatselijke tijd landen in Jakarta, vanaf daar vliegen we om 13:35 (plaatselijke tijd) naar Medan waar we om 16:00u zullen landen.
Medan is onze eindbestemming, dat is gelegen op het eiland Sumatra waar we 8 dagen zullen blijven.
Op Sumatra gaan we de jungle in op olifanten ook gaan we naar de Orang Oetangs die daar in het wild leven.
Op Sumatra gaan we nog naar het Tobameer, kleine dorpjes en plantages bezoeken.
11 mei vertrekken we naar Jakarta, de hoofdstad van Indonesië gelegen op Java.
Jakarta is een grote stad met net zoveel inwoners als in ons kleine kikker landje, dus dan heb je een beetje een idee hoe groot en druk die stad is.
Op Java verblijven we 12 dagen, waar we onder andere de thee plantages gaan bezoeken, naar de Borobudur (de grootste boeddistische tempel ter wereld) gaan bezoeken en de grootste vulkaan ter wereld gaan beklimmen. de Bromo vulkaan.

Daarna zullen we doorreizen naar Bali waar we 3 dagen blijven. Daar zullen we oog in oog komen te staan met reuze schildpadden die we zelf gaan uitzetten en zullen ook gaan zwemmen met dolfijnen :).

Dan zullen we vertrekken naar het laatste eiland en dat is Lombok. Daar blijven we 5 dagen. Dat zullen geen drukke dagen worden. We starten met een wandeling op het vaste land van Lombok, waar we wat van de natuur en cultuur zullen zien. Na die wandeling reizen we naar een van de bounty eiland van lombok ook wel gilli (Indonesies voor eiland) genoemd.
Daar zitten we 5 dagen op een heerlijke resort bij te komen en alles verwerken wat we gezien en meegemaakt hebben.
De perfecte plek om te duiken en te snorkelen, de zee is net een tropisch aquarium. Ik ben dan ook van plan om daar me duikbrevet te gaan halen, dat heb ik altijd al gewild en dit is de perfecte plek en kans omdat te kunnen doen.



Ik hoop dat het een beetje te lezen was, ik heb geprobeerd om de reis zo goed mogelijk proberen te omschrijven en niet te gedetailleerd. We zullen proberen als we daar zijn om van elk eiland minimaal 1 reisverslag te schijven en onze ervaringen te delen met jullie.

Tot het volgende verslag.
Jop & Patricia

  • 25 April 2015 - 12:45

    Anke:

    Natuurlijk gaan wij jullie ook super missen en vinden het tof zo op de hoogte te blijven en jullie te kunnen volgen. De twee toppers samen op deze bijzondere reis! Het is jullie gegund. Dit is jullie kans op een onvergetelijke ervaring.
    Uiteraard zwaaien we jullie uit zondag ;-)
    Liefs Anke

  • 25 April 2015 - 13:34

    Frans:



    veel plezier samen....en tja ik ga niet zeggen dat ik jullie ga missen....☺.veel plezier.maar ik kijk uit naar de dag dat patricia weer naast me zit!en tja uitzwaaien pffffffff
    liefs frans

  • 25 April 2015 - 15:38

    Yvonne:

    Ja het komt steeds dichterbij.... jullie avontuur!
    Ik ben enorm benieuwd wat en hoe jullie het allemaal gaan beleven!
    En wat het uitzwaaien aangaat ...wij zijn van de party!!



  • 25 April 2015 - 15:41

    Yvonne :

    En voor beide natuurlijk heel veel voorbereidings plezier gewenst!
    Lieve groet van ons Ben en Yvonne

  • 25 April 2015 - 17:55

    Ans Van Erp:

    Hoi Jop,

    Veel succes met je laatste voorbereidingen we zijn reuze benieuwd naar jullie reisverslag.
    Groetjes ,Ad en Ans


  • 25 April 2015 - 18:06

    Ad Van Erp:

    Heel veel plezier met deze super vakantie
    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reisverslag.

    Groetjes ad.

  • 25 April 2015 - 18:28

    Antoon:

    ik wens jullie een leerzame reis Ik hoop dat jullie net zoveel leren van deze reis als Sam toenaam zijn reis gemaakt heeft

  • 25 April 2015 - 21:25

    Indy:

    Hoihoi ik kom zeker uitzwaaien en alvast voor dan fijne reis

  • 26 April 2015 - 18:47

    Truus:

    Hallo Patricia en Jop,
    Een heel goede reis en fijne weken van veel plezier en veel zien, doe de groeten aan de apen familie, zal jullie reis volgen.
    En tot het volgende bericht, ben benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken.
    Het uitzwaaien zal niet lukken, er zijn nog mensen die werken.
    Liefs Truus

  • 02 Mei 2015 - 10:30

    Wies Gijsbers:

    Hoi Jop en Patricia,

    Nou zo te lezen gaan jullie een prachtige reis tegemoet (jaloers

  • 02 Mei 2015 - 14:34

    Willy En Ben:

    Lieve Jop en Patricia ! Wij wensen jullie een hele mooie fijne reis ! En kom gezond weer thuis ! Heel veel liefs van willy en Ben en een poot en kusjes van Dotje ! Xxxx ik blij jullie zeker volgen op deze site hoor

  • 03 Mei 2015 - 13:35

    Fam. Budding:

    Hoi Patricia en Jop hele fijne vakantie. en kom veilig terug.. groetjes uit ochten..

  • 03 Mei 2015 - 13:47

    Wendy Peter En Kids:

    Hoi vakantie hangers,

    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal gaan doen. Wij wensen jullie een super vakantie en wij gaan jullie volgen. Veilige vlucht en pas goed op elkaar.

    Liefs groetjes van ons allemaal....

  • 04 Mei 2015 - 11:53

    Jo En Karin:

    Hoi Patricia en Jop,
    Wij wensen jullie een geweldige vakantie en we volgen jullie belevenissen.
    Liefs,
    Karin en Jo

  • 06 Mei 2015 - 00:35

    Henny En Rien:

    een hele fijne en mooie tijd samen
    en doe voorzichtig en blijf op elkaar letten

    groetjes Henny

    en natuurlijk lees ik graag jullie verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tiel

rondreis indonesie

29 daagse rondreis

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2015

fietsen, bromo, schildpadden en dolfijnen

16 Mei 2015

java

12 Mei 2015

wauw wauw wauw

06 Mei 2015

Lange dagen

04 Mei 2015

daar zijn we dan!
jop en patricia

Wij zijn neef en nicht van elkaar. We hebben een hele goede band samen. We wisten eigenlijk niet van elkaar dat we een grote reis wouden maken. 1 januari 2014 belde Patricia mij op om me goed nieuw jaar te wensen en de voornemens en plannen voor het nieuwe jaar kwamen ook ter sprake. Patries zei ja ik wil eigenlijk wel een grote reis maken en toen zei ik, nou dat is toevallig ik ook en ik wou altijd al een keer naar Indonesië en we waren het snel met elkaar eens. Dus van het een kwam het ander en zijn we gaan rond kijken en informatie gaan verzamelen. In een jaar zijn er wel wat dingen veranderd, we hebben nu allebei een relatie. Dat maakt het wel stukje lastiger om te gaan, maar we gaan het toch doen. Dit is 1x en dan waarschijnlijk nooit meer. Het is heel fijn dat onze geliefde achter ons staan en ons steunen in onze beslissing om de reis te maken. Onze lieve dank daarvoor. Nu zijn we een dik jaar verder en gaan we onze droomreis maken.

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 4503

Voorgaande reizen:

03 Mei 2015 - 31 Mei 2015

rondreis indonesie

Landen bezocht: